• „Rzucam wyzwanie epoce STEAM”.

        • 31.03.2022 12:49
        • W dniach 25-29 października odbyło się pierwsze spotkanie w ramach programu Erasmus + „Rzucam wyzwanie epoce STEAM”. W stolicy Estonii – Tallinnie – spotkali się nauczyciele współpracujących ze sobą szkół z: Łotwy, Estonii, Grecji, Turcji i oczywiście Polski.

          Pierwszego dnia poznaliśmy estoński system edukacji, zobaczyliśmy szkołę Tallinn Polytechnic School oraz zwiedziliśmy Stare Miasto. Spędzony ze sobą czas i wspólne rozmowy pozwoliły nam lepiej się poznać. Koordynatorzy z partnerskich szkół spotkali się, aby omówić kwestie organizacyjne projektu i ustalić harmonogram dalszej współpracy.

          Kolejne dni projektu Erasmus+ obfitowały w liczne atrakcje naukowo-przyrodnicze. Wiele emocji przyniosły nam doświadczenia fizyczno-chemiczne. Mieliśmy okazję empirycznie doświadczyć nauki. Poprzez osobisty udział, w prezentowanym pokazie, „tajemna wiedza” stała się wyjątkowo bliska.

          W Centrum Energy Discovery zajęliśmy się nauką z życia codziennego, która często wydaje się dość skomplikowana. W trakcie zajęć stała się ona jasna i łatwa do uchwycenia. Mogliśmy pobawić się światłem, elektrycznością i planetami. Centrum sprawiło, że nasze włosy stanęły na głowie i dodało blasku naszym oczom!

          Zostaliśmy także zaproszeni do Estonian Museum of Natural History. Miłośnicy przyrody w każdym wieku mogą tu znaleźć mnóstwo materiałów do oglądania i odkrywania. My zetknęliśmy się z dzikimi zwierzętami, jadowitymi pająkami, jadalnymi i trującymi grzybami czy minerałami. Następnie wzięliśmy udział w zajęciach ekologicznych, poznaliśmy dzieje Ziemi w wirtualnej rzeczywistości, a w laboratorium poszukiwaliśmy mikro plastiku wokół nas. Muzeum zaoferowało nam nową wiedzę, doświadczenia i inspiracje!

          W ostatnim dniu zajęć Erasmus+ uczestniczyliśmy w zajęciach lekcyjnych. Poczuliśmy się jak uczniowie, będąc na lekcji chemii. Na zakończenie podsumowaliśmy tygodniowe spotkanie w Tallinnie, otrzymaliśmy certyfikaty oraz ustaliliśmy plany dalszej współpracy!

          Dziękujemy wszystkim partnerom za owocny tydzień pracy.

          Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie!

            

           

           

              

             

           

              

        • więcej
        • Projekt „Rzucam wyzwanie epoce STEAM”

        • 31.03.2022 12:40
        • Projekt „Rzucam wyzwanie epoce STEAM”, w którym udział biorą nauczyciele i uczniowie
          z Polski, Grecji, Łotwy, Estonii oraz Turcji przewiduje 6 mobilności – do każdej z partnerskich szkół. Niestety trwająca od ponad roku pandemia COVID-19 spowodowała, że nie możemy rozpocząć realizacji pełną parą a realizujemy jedynie działania online. Dlatego też po raz pierwszy spotkaliśmy się na online. W spotkaniu online udział wzięli koordynatorzy projektu ze wszystkich szkół. Była to okazja do wspólnego poznania się, zapoznania się z zadaniami projektu oraz podziału najważniejszych obowiązków. Mamy nadzieję, że już niedługo będzie nam dane spotkać się w realnym świecie!

             

        • więcej
        • Konkurs

        • 31.03.2022 12:38
        • Konkurs

          W ramach realizacji projektu „Rzucam wyzwanie epoce STEAM” odbył się konkurs na logo projektowe. Każda ze szkół mogła przygotować pięć propozycji, następnie odbyło się głosowanie online. Koordynatorzy projektu podjęli decyzję, iż nie wolno było głosować na propozycję ze swojego kraju. Uczniowie Ligonia jak zwykle nie zawiedli i przygotowali piękne loga. Niestety, zwycięzca mógł być tylko jeden!

          Zwyciężczynią została Şebnem Bademci

          ze szkoły Hayme Ana Kız İmam Hatip Lisesi w Turcji.

           

          Serdecznie gratulujemy!!!

                    





           

          Mimo wszystko chcielibyśmy pokazać propozycje naszych uczniów! Oto galeria log przygotowanych przez uczniów Ligonia! Przygotowanych zostało więcej niż 5 propozycji, natomiast o udziale w konkursie decydowała kolejność zgłoszenia loga.

              

             

        • więcej
        • „Rzucam wyzwanie epoce z STEAM”
        • „Rzucam wyzwanie epoce z STEAM”

        • 07.04.2021 10:39
        • Mamy to! „Rzucam wyzwanie epoce z STEAM” Akcja KA 229 - Partnerstwo Współpracy Szkół to projekt realizowany ze środków europejskich w ramach programu Erasmus +.

          W projekcie, który rozpoczął się 1 listopada 2020 roku  udział biorą:

          • II Liceum Ogólnokształcące im. J. Ligonia w Chorzowie (jako koordynator projektu),
          • Mevlana Anadolu Imam Hatip Lisesi z Turcji,
          • Ogres Valsts gimnazja z Łotwy,
          • Tallinna Polütehnikum z Estonii,   
          • 2o Geniko Lykeio Neas Ionias Magnisias z Grecji,
          • Hayme Ana Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi z Turcji.

           

          W czasie dwuletniego projektu uczestnicy spotkają się w każdej placówce gdzie odbywać się będą zajęcia i warsztaty. Zaplanowano następujące mobilności:

          1. Warsztaty naukowe w Estonii.
          2. Warsztaty technologiczne na Łotwie.
          3. Warsztaty inżynierskie w Turcji.
          4. Warsztaty plastyczne w Turcji.
          5. Warsztaty matematyczne w Grecji.
          6. Targ STEAM, czyli podsumowanie projektu w Polsce.

           

          Przyjrzyjmy się zatem nazwie STEAM:

          S – science – nauka,

          T – technology – technika,

          E – engineering – inżynieria,

          A – art. – sztuka,

          M – math – matematyka.

           

          Cele projektu:

          • zwiększenie kompetencji cyfrowych uczestników o 25% w ciągu dwóch lat;
          • zwiększenie zainteresowania i motywacji uczniów do szkoły o 30%;
          • przeniesienie życia szkoły do centrum życia poprzez przekazywanie doświadczeń uczestników i uczniów do życia codziennego;
          • zwiększenie osiągnięć akademickich uczniów o 20%;
          • bycie pionierem w edukacji poprzez projekty badawcze w edukacji zdigitalizowanej;
          • prezentowanie zdobytych doświadczeń rodzicom, uczniom, uczestnikom i innym pracownikom w ramach nauczania na odległość i platformy e-learningowe,
          • wprowadzanie zmian międzykulturowych w trakcie i po zakończeniu projektu;
          • dzielenie się doświadczeniami i informacjami z naszymi partnerami oraz zapewnienie ciągłości w tym zakresie.
        • więcej