• Informacja

          • Szanowni Państwo,

            informuję, że w związku z zawieszeniem akcji strajkowej od poniedziałku 29.04.2019 wznowione zostają zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne. W dniach 29-30.04.2019 obowiązuje dotychczasowy plan lekcji.Przypominam, że dni: 2.05.2019 oraz 06-08.05.2019 zgodnie z podjętą we wrześniu 2018r decyzją są dodatkowymi dniami wolnymi od zajęć edukacyjnych. Od 09.05.2019 obowiązuje nowy plan lekcji. 

            Grażyna Widera Dyrektor Szkoły

          • Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu

          • Tradycją poprzednich lat, uczniowie ZSO nr 1 w Chorzowie udali się wraz ze swoimi wychowawcami i nauczycielami do byłego hitlerowskiego obozu zagłady Auschwitz-Birkenau, który stał się dla świata symbolem terroru i ludobójstwa. Ta trudna lekcja historii rozpoczęła się dla nas dnia 24 kwietnia 2019 r. kilka chwil po godzinie 8.30, kiedy to wyruszyliśmy w kierunku Oświęcimia...

            O godziną 10.00 weszliśmy główną bramą na teren obozu Auschwitz I. To miejsce największego masowego mordu w dziejach ludzkości przywitało nas cynicznym napisem „Arbeit macht frei” – „Praca czyni wolnym”.

            Czas dla nas zatrzymał się, a miejsce to rozpoczęło swoją tragiczną opowieść o wydarzeniach sprzed kilkudziesięciu lat...

            ... o odbieranym mieniu więźniom i odzieraniu ich z godności ludzkiej...

            ... o skazywaniu ludzi na izolację i stopniowe wyniszczenie głodem, ciężką pracą, eksperymentami pseudomedycznymi lub na natychmiastową śmierć przez rozstrzelanie pod Ścianą Straceń tuż obok tzw. Bloku Śmierci...

            ... o zbiorowych egzekucjach przez powieszenie na szubienicy ustawionej przy placu apelowym, na którym odbywały się trwające niejednokrotnie kilka godzin apele...

            ... o podwójnym ogrodzeniu obozu drutem kolczastym, który był pod napięciem. Miało to skutecznie uniemożliwić więźniom ucieczkę z obozu. Dla niektórych więźniów, którzy nie wytrzymywali niemieckiego terroru, ogrodzenie było wybawieniem (samobójstwo w wyniku porażenia prądem elektrycznym).

            Na teren obozu Auschwitz II w Brzezince weszliśmy przez bramę wjazdową w budynku głównej wartowni. Była ona nazywana przez więźniów „Bramą Śmierci”, bowiem to właśnie w Birkenau naziści wybudowali większość urządzeń masowej zagłady i wymordowali wiele ofiar obozu.

            „Ludzie ludziom zgotowali ten los...” Przepełnieni tragiczną historią tysięcy ludzi zgładzonych na terenie obozu Auschwitz-Birkenau, udaliśmy się w drogę powrotną do Chorzowa.

          • Informacja

          • Szanowni Państwo, Rada Pedagogiczna II Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Ligonia w Chorzowie, stawiając dobro uczniów klas trzecich maturalnych ponad wszelkie zawirowania strajkowo-polityczne oraz szanując obowiązujące do tej pory prawo oświatowe, w dniu dzisiejszym tj. 25.04.2019 r. przeprowadziła konferencję klasyfikacyjną. Przyjęta prawomocnie o godz. 12.30 uchwała umożliwia uczniom, którzy uzyskali pozytywne wyniki ze wszystkich zajęć edukacyjnych na ukończenie szkoły i przystąpienie do egzaminu maturalnego.

            W imieniu Rady Pedagogicznej Grażyna Widera Dyrektor Szkoły

          • John Mayston, native speaker z Wielkiej Brytanii

          • Dnia 5 kwietnia odwiedził nas John Mayston, native speaker z Wielkiej Brytanii, pracujący w Szkole Języka Angielskiego „The Englishman” w Katowicach. Przeprowadził lekcję dla uczniów klas drugich liceum chcących poznać potoczne wyrażenia w języku angielskim lub myślących o wyjeździe do Wielkiej Brytanii na studia, lub do pracy. Dziękujemy za profesjonalnie przeprowadzoną lekcję, która z pewnością zachęci uczniów do dalszej pracy a zdobyte umiejętności praktyczne zostaną wykorzystane w przyszłości.

          • Informacja

          • Zdaję sobie sprawę, że to, co poniżej jest długie i wymaga uwagi. 
            Nie proszę o nic więcej, niż kilka minut czytania ze zrozumieniem. 
            Nie proszę o nic więcej, niż obiektywne spojrzenie.
            Nie proszę o nic więcej, niż …

            W ten wyjątkowy w roku czas -  czas zwycięstwa Dobra nad złem  - życzę nam wszystkim niezależnie od wyznawanej wiary, poglądów, przynależności,  pochodzenia, roli pełnionej w społeczeństwie  i wielu jeszcze innych czynników odrobiny spokoju, zadumy nad tym co ważne i ważniejsze, empatii , zrozumienia „tych innych” oraz tego, by wewnętrzna pozytywna energia napędzała pasję istnienia. 

            Drodzy Uczniowie, Nauczyciele, Współpracownicy oraz Rodzice!
            Żałuję, że nie dane mi było w tym roku złożyć życzeń osobiście.  To trudny na nas wszystkich czas. Czas próby. 
            Wierzę, że społeczność Gimnazjum nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego i II Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Ligonia pokona przeciwności i ze zrozumieniem kontekstu śmiało wejdzie w to, co przyniesie nam przyszłość.  

            Drodzy Maturzyści!
            Przed Wami dni niepewności. Niepewności, która często podsycana jest obawami, niepewności eskalującej emocje.  Emocje, które niezależnie od przyczyny zawsze biorą górę nad rozumem. 
            Wasi nauczyciele stanęli przed najtrudniejszym w swoim życiu zadaniem – zadaniem walki o godność zawodu.  Walki, która w opinii społeczeństwa  (cokolwiek to znaczy)  jest  skupiona wyłącznie na uzyskaniu materialnych korzyści. 
            Postulowany tysiąc jest symboliczny. 
            Walka o godność jest walką o Waszą przyszłość.

            Zapewniam Was, że wszyscy nauczyciele „Makuszyńskiego” i „Ligonia” w obliczu strajku przeżywają rozterki w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: mieć czy być? 
            Z pełną odpowiedzialnością piszę WSZYSCY! 
            WSZYSCY to również pracownicy niepedagogiczni wymienieni przeze mnie w kolejności alfabetycznej:  p. Agnieszka, p. Ania, p. Beata, p. Bożena, p. Ewa, p. Karina  p. Kornelia, p. Małgosia, p. Mariola, p. Paweł, p. Piotr i p. Sonia, bez których nie wyobrażam sobie ważnej, choć przemilczanej codzienności. 
            Szara rzeczywistość. 
            Szara …
            Rzeczywistość …
            Pojęcia metaforyczne. Wierzę, że wspólnie z młodszymi Koleżankami i Kolegami zinterpretujecie je zgodnie z Waszym empirycznym pojmowaniem rzeczywistości.

            Kochani Uczniowie! 
            Nie słowa, lecz czyny. A jeśli słowa, to tylko te znajdujące odzwierciedlenie w czynach. Życzę Wam i Waszym bliskim zdrowej i spokojnej Wielkanocy.

            Grażyna Widera

          • Dzień Otwarty Szkoły 2019

          • Choć  pogoda w sobotę  nas nie rozpieszczala,  to w murach Ligonia  jak zwykle  było  przyjaźnie,  miło  i gwarnie.  A wszystko  to za sprawą wielu uczniów  z ósmych klas szkół podstawowych  i trzecich  gimnazjalnych,  którzy  odwiedzili  nas  w ramach  Dni  Otwartych.  Pod okiem  samego  Juliusza Ligonia  odbyli  niezapomniany  spacer  po naszej  szkole.Pozdrawiam 

          • Komunikat

          • Szanowni Rodzice, Kochani Uczniowie!

            Ze względu na trwającą akcję strajkową informuję, że zmianie ulegnie organizacja pracy szkoły, w tym plan zajęć dla uczniów chcących przyjść do szkoły w tym czasie. Ze względu na wiele czynników niezależnych ode mnie nie jestem w stanie podać dzisiaj szczegółów. Będę Państwa informować w miarę rozwoju wydarzeń umieszczając ogłoszenia w dzienniku elektronicznym. W razie wątpliwości, uwag, pytań

            i wniosków proszę o kontakt  telefoniczny lub za pośrednictwem Librusa. Proszę o zrozumienie trudnej dla nas wszystkich sytuacji.Grażyna WideraDyrektor SzkołyPoniżej zamieszczam fragment wypowiedzi wiceprezesa ZNP Krzysztofa Baszczyńskiego opublikowaną na stronie https://www.prawo.pl/oswiata/kto-odpowiada-za-skutki-strajku-w-szkole,369231.html 

            Pracownicy decydują, odpowiada dyrektorZasady organizacji strajków określa ustawa o  rozwiązywaniu sporów zbiorowych. Organizacja związkowa, która wejdzie w spór zbiorowy, przeprowadza referendum wśród pracowników i jeżeli zdecydują oni, że należy podjąć strajk, powiadamiają o tym dyrektora. - Reszta zależy od dyrektora, musi on zorganizować pracę uczniom i nauczycielom, którzy nie biorą udziału w proteście - mówi Prawo.pl Krzysztof Baszczyński, wiceprezes Związku Nauczycielstwa Polskiego - To, w jaki sposób to zorganizuje, zależy od dyrektora - dodaje.A tu może pojawić się wiele problemów, m.in. ze znalezieniem i zorganizowaniem doraźnych zastępstw za nieobecnych pedagogów oraz opieką nad uczniami. Nie do końca wiadomo też, co zrobić w sytuacji, gdy w strajku lub akcji biorą udział wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole, bo według resortu oświaty nie ma możliwości zamknięcia szkoły.

          • Informacja

          • Szanowni Państwo,

            nic nie dzieje się bez przyczyny, więc mając nadzieję na skuteczność działań wspólnie z dyrektorami chorzowskich szkół, przedszkoli

            i placówek oświatowych czynimy starania, by egzamin gimnazjalny odbył się w planowanym terminie.

            Problemy wynikłe ze skompletowaniem w tak ekstremalnej sytuacji zespołu nadzorującego spowodowały, że egzamin może się odbyć

            w trzech (a nie jak planowałam ponad dwa miesiące temu) w czterech salach. Uczniów proszę, by zrozumieli sytuację i po przyjściu do szkoły sprawdzili wnikliwie, do której sali powinni się udać.

            Rozpoczęcie egzaminu uzależnione będzie od spełnienia wymogu określonego w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 kwietnia 2019 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków

            i sposobu przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego. (Dz.U. 2019 poz. 626) : „Jeżeli w sali egzaminacyjnej jest więcej niż 25 uczniów, liczbę członków zespołu nadzorującego zwiększa się o jedną osobę na każdych kolejnych 25 uczniów.”.

            W uzupełnieniu dodaję, że w sali do 25 uczniów zespół nadzorujący składa się z dwóch osób. Jeśli nic niepokojącego się nie wydarzy, egzamin rozpocznie się o godzinie 9:00. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami zapraszam uczniów klas trzecich Gimnazjum nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Chorzowie do szkoły w środę 10.04.2019 o godz. 8.15.

            Grażyna Widera

             

          • WYNIKI KONKURSU PLASTYCZNEGO " FRANCJA W MOICH OCZACH - ŚWIAT FRANKOFONII"

          • WYNIKI KONKURSU PLASTYCZNEGO " FRANCJA W MOICH OCZACH - ŚWIAT FRANKOFONII  "

             

            Kategoria szkoły podstawowe klasy  1- 3

            I miejsce Alicja Łapot  SP nr 2

            II miejsce Kinga Moś SP nr 13

            III miejsce Tomasz Suchański SP nr 14

             

            Kategoria szkoły podstawowe klasy 4 - 8

            I miejsce Aleksandra Kachała SP nr 21

            II miejsce Julia Spanier SP nr 18

            III miejsce Aleksandra Starzyńska SP nr 18

             

            Wyróżnienia:

            Maja Rabsztyn SP nr 13

            Wiktoria Urbańska  SP nr 10

            Kinga Czaja SP nr 18

             

            Kategoria gimnazja

            I miejsce : Laura Duma AZSO

            II miejsce: Anna Lewek  gimnazjum przy SP nr 18

            III miejsce : Maksymilian Fredyk  AZSO

            Wyróżnienie: Dominika Kądzielska  gimnazjum przy  SP nr 18

            Zapraszamy serdecznie laureatów z opiekunami na uroczyste wręczenie nagród, które odbędzie się w piątek  5.05.2019 r. o godzinie 12.00 w ZSO nr 1.

            Uroczystość uświetni konkurs piosenki " Śpiewamy po francusku" .

      • Kontakty

        • II Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Ligonia w Chorzowie
        • tel: 32 2411 711 tel: 512338861 fax: 32 2411 719
        • ul. 3 Maja 22 41-500 Chorzów Poland
        • NIP: 627 172 25 53
        • RSPO: 29883
        • Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Zdzisław Korzuch kontakt: biuro@bitprotect.pl
      • Logowanie