• Uczniowie Ligonia uczestniczyli w interesującym spotkaniu z przedstawicielami policji.

          • "Policję tworzą ludzie.. Twórzmy ją razem" - o tym jak wygląda służba w policji, opowiadali dzisiaj mundurowi z chorzowskiej komendy w II LO im. Juliusza Ligonia w Chorzowie

            Uczniowie klas mundurowych mogli przyjrzeć się z bliska jak wygląda sprzęt policyjny: hełm, kamizelka kuloodporna, pałka policyjna i jak przebiega tresura psa służbowego.

            Dla tych, którzy planują wstąpić w szeregi tej formacji, była to okazja do spróbowania swoich sił na torze przeszkód, który opierał się na zasadach egzaminu sprawnościowego dla kandydatów na policjanta, ale też znalezienia odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

            W wydarzeniu wziął udział Zastępca Prezydenta Miasta Wiesław Ryszard Ciężkowski, a także Komendant Miejski Policji w Chorzowie mł. insp. dr Grzegorz Matuszek.

            Policja Śląska

            fot. Mariusz Banduch / Chorzowianin

          • Rzucam wyzwanie epoce ze STEAM

          • Nowa galeria Rzucam wyzwanie epoce ze STEAM została dodana do albumu fotograficznego

            Rzucam wyzwanie epoce z STEAM” to realizowany w Ligoniu, we współpracy z Mevlana Anadolu Imam Hatip Lisesi z Turcji, Ogres Valsts gimnazja z Łotwy, Tallinna Polütehnikum z Estoni oraz 2o Geniko Lykeio Neas Ionias Magnisias z Grecji, projekt w ramach programu Erasmus+ KA229 Partnerstwo Współpracy Szkół.

            II LO im. Juliusza Ligonia w Chorzowie pełni rolę koordynatora projektu, a nad całością czuwa p. prof. Dorota Bobowska.

            Spotkania organizują kolejno partnerzy projektu, a dotyczą one umiejętności zastosowania metody STEAM na każdym przedmiocie i doskonalenia kompetencji kluczowych.

            S – science – nauka,

            T – technology – technika,

            E – engineering – inżynieria,

            A – art. – sztuka,

            M – math – matematyka.


             

            Rzucam wyzwanie epoce ze STEAM” - TURCJA

            W marcu 2022 r. odbyło się kolejne spotkanie w ramach programu Erasmus + „Rzucam wyzwanie epoce STEAM”, finansowanego ze środków europejskich.

            Ta część projektu, realizowana w Turcji, dotyczyła wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie uczenia się przedmiotów ścisłych.

            Technologia jest ważna, pomocna w poszukiwaniu informacji w wielu dziedzinach nauki.

            W zderzeniu z rzeczywistością, gdzie w każdej chwili możemy być pozbawieni dostępu do wielu aplikacji, internetu, mediów, tą najbardziej nowoczesną, zależną od nas technologią jest ludzki umysł.

            Rozwijając własną kreatywność, pobudzając wyobraźnię oraz kalkulując ekonomicznie, zaangażowaliśmy się w realizację zaplanowanych dla nas wyzwań.

            Otrzymaliśmy, wydawać by się mogło, łatwe zadanie: z dostępnych materiałów (warzyw) zbudujcie samochód.

            Przecież to proste. A jednak dwa kryteria zmusiły uczestników warsztatów do intensywnego myślenia:

            - czynnik ekonomiczny – każde użyte warzywo miało swoją cenę i trzeba było je kupić;

            - sprawność techniczna – ważny był współczynnik jakości wykonanego pojazdu i osiągniętej przez niego odległości przejazdu do wartości pojazdu.

            W tle ćwiczyliśmy umiejętności ponadprzedmiotowe i kompetencje kluczowe oraz dzielenie się doświadczeniami pracy nauczycielskiej z naszymi partnerami z Estonii, Grecji, Łotwy i Turcji.

             

             

             

            Rzucam wyzwanie epoce ze STEAM” - GRECJA

            W czerwcu 2022 roku w greckiej, malowniczej miejscowości Volos, położonej nad zatoką Morza Egejskiego, odbyło się trzecie spotkanie projektu "Rzucam wyzwanie epoce z STEAM” realizowanego ze środków europejskich w ramach programu Erasmus +.

            Podobnie, jak wcześniej, również w tym uczestniczyli partnerzy ze szkół z Polski, Łotwy, Estonii, Turcji i Grecji.

            Podczas spotkań projektowych odbyły się m.in. warsztaty łączące takie dziedziny jak: matematyka, fizyka, astronomia i geografia. W ocenie uczestników najciekawsze dla wszystkich okazały się zagadnienia związane z budową zegarów słonecznych tych starożytnych, jak i tych bardziej współczesnych. Uzupełniliśmy wiedzę o niezbędne obliczenia potrzebne do tego, by zegar "pokazywał" odpowiedni czas urzędowy dla danej szerokości i długości geograficznej. Zapoznaliśmy się też z problemami technicznymi, z którymi trzeba się zmierzyć podczas jego budowy.

            W czasie tygodniowej wizyty w Volos poznaliśmy historię miasta położonego na ruinach starożytnych Demetrias, Pagasae i Jolkos; miasta, które często przechodziło z rąk do rąk, wchodząc m.in. w skład Wielkiej Serbii cara Stefana Urosza IV Duszana, Bizancjum oraz Imperium Osmańskiego. W 1881 roku miasto włączono do młodego wtedy państwa greckiego i od tego okresu datuje się jego błyskawiczny rozwój. Volos – trzeci pod względem wielkości port grecki - często nawiedzane było przez trzęsienia ziemi. Najgroźniejsze z nich miało miejsce w latach 1954-1955.

            Ciekawym doświadczeniem była wizyta w Muzeum Dachówek i Cegielni. Muzeum mieści się w starej fabryce Nikolaosa i Spyridona Tsalapatasa. Przedstawia codzienne życie w fabryce, a także wszystkie etapy produkcji różnych rodzajów cegieł i płytek. Jego celem jest pokazanie historycznej tożsamości Volos oraz przyczynienie się do zachowania i promocji jego dziedzictwa przemysłowego. Dla nas była to okazja, by naszym partnerom opowiedzieć o chorzowskim Muzeum Hutnictwa, będącym jednym z punktów programu spotkania, którego Ligoń będzie organizatorem w kwietniu 2023r.

            Wizyta w Grecji była okazją do zobaczenia Meteorów, które są bez wątpienia jedną z najbardziej malowniczych formacji skalnych na świecie. Ich grecka nazwa „metéoros” w wolnym tłumaczeniu oznacza “zawieszony w powietrzu” lub “środek nieba”. Meteory od zawsze fascynowały, chociaż popularność turystyczną zdobyły dopiero w 1981 roku, tuż po premierze filmu z Jamesem Bondem „Tylko dla twoich oczu”, a klasztory na skałach stały się jednym z kluczowych miejsc, w których rozgrywały się mrożące krew w żyłach akcje.

            Organizatorzy spotkania przewidzieli również rejs na Skiathos, w zachodniej części Morza Egejskiego, w archipelagu Sporadów Północnych. Wyspa ma tak przepiękną przyrodę, że porównywana jest do Karaibów!

            Efektem wspólnej pracy były certyfikaty uczestnictwa w spotkaniu. Spotkania i warsztaty odbywały się w szkole 2o GENIKO LYKEIO NEAS IONIAS MAGNISIAS. Poznaliśmy grecki system edukacji, zobaczyliśmy sale lekcyjne i puste korytarze (greccy uczniowie zakończyli naukę już 15 czerwca). Koordynatorzy z partnerskich szkół spotkali się, aby dokonać ewaluacji dotychczasowych działań oraz ustalić zadania i harmonogram dalszej współpracy.


             


             


             

            Rzucam wyzwanie epoce ze STEAM” - TURCJA

            W październiku 2022 r. po raz czwarty nauczyciele Ligonia spotkali się z partnerami z Łotwy, Estonii, Grecji i Turcji w ramach realizacji projektu Erasmus + "Rzucam wyzwanie epoce z STEAM". Tym razem gościliśmy w słonecznej Antalyi.

            Myśl przewodnia tej części projektu: A - jak Art., czyli nasze spotkanie ze sztuką.

            W nowoczesnej edukacji nauczanie przez sztukę i doświadczenie wypiera naukę przez zapamiętywanie. Celem działań nauczyciela jest wprowadzenie do systemu edukacji twórczych metod, które prowadzą do poznawania i rozumienia otaczającego świata.

            Uczenie się o nauce poprzez inne dziedziny i uczenie się o innych dyscyplinach poprzez naukę, to założenia, które przyświecały nam w trakcie projektu.

            Biomimikra - to temat, z którym spotkaliśmy się pierwszego dnia. Co to jest biomimikra oraz dlaczego biologia i design powinny połączyć siły? Rozwiązania wielu problemów są na wyciągnięcie ręki. Wystarczy uważnie przyjrzeć się przyrodzie. Świat natury uczy nas, jak pozyskiwać surowce, oszczędzać energię, budować domy. Zajęcia były niezwykle interesujące, a nauczyciele wykazali się kreatywnością!

            Ebru - czyli sztuka marmurkowania, to wyzwanie, które organizatorzy postawili przed nami drugiego dnia projektu Erasmus +!

            Ta tradycyjna turecka technika zdobienia papieru polega na nakładaniu na powierzchnię wody cienkich warstw farby i tworzeniu wzorów. Malowanie na wodzie to sztuka trochę magiczna, fascynująca, wymagająca skupienia i wyciszająca... jednak nie tak ulotna, jak by się wydawało. Powstały obraz zostaje przeniesiony na kartkę papieru, tworząc niepowtarzalny wzór. Ebru to zabawa sztuką, która pochłonęła całą grupę!

            Na zajęciach zgłębiliśmy także wiedzę dotyczącą sztuki ceramicznej, czyli wykonanej z materiałów ceramicznych, w tym z gliny.

            Ceramika, jako jedna ze sztuk plastycznych, jest wytworem wizualnym. Ceramiczne zastawy czy pojedyncze naczynia to kwintesencja piękna. Te estetyczne produkty można wykorzystać na wiele sposobów, a ich największymi zaletami są użyteczność i dekoracyjność.

            Kreatywne malowanie kamieni to sposób na plastyczne wyżycie się dla wszystkich!

            Celem jest proces - czyli samo malowanie, nawet jeśli nasze dzieło nie będzie doskonałe, czy nie wyjdzie tak, jak sobie założyliśmy.

            Zabawy tego typu są nie tylko czystą i prostą radością, niosą ze sobą zdecydowanie więcej korzyści:

            - stymulują i wspierają rozwój zmysłów,

            - ćwiczą małą motorykę,

            - rozwijają kreatywność i wyobraźnię,

            - ćwiczą koncentrację uwagi.

             

            Aktywność twórcza jest ważną częścią rozwoju młodego człowieka. Pozwala wykazać się dużą kreatywnością i oryginalnością myślenia, dostosować do ciągłych zmian współczesnego świata. Uczy wrażliwości, otwartości, empatii a także krytycznego myślenia.

            Nasi partnerzy Erasmus + dali nam szansę wykazać się kreatywnością, a doświadczenia z realizowanych przedsięwzięć wykorzystamy w pracy z naszymi uczniami.

          • DEBATA- uzależnienia oraz Smak życia

          • W ramach działań profilaktycznych w dniach 13,14, 15 grudnia w naszej szkole uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich uczestniczyli w warsztatach dotyczących uzależnień behawioralnych oraz w programach profilaktyczno - edukacyjnych tj. DEBATA- uzależnienia oraz Smak życia- czyli debata o dopalaczach prowadzonych przez Fundacje Nowe Horyzonty z Wrocławia.

             

          • Poetycki sukces absolwenta Ligonia p. Zenona Dytko

          • Dotarła do mnie ósma książka poetycka Zenona Dytki pt. Wiersze, refleksje, rysunki… Sięgając po tę książkę zastanawiałem się czy autor utrzyma, jak dotychczas, wysoki poziom swoich utworów. Obawy były płonne, gdyż  Zenon Dytko niezmiennie i konsekwentnie realizuje twórczą różnobarwność swojej poezji.

            Wiersze i proza poetycka, które zawarł w książce cechują się kunsztem i dobrym warsztatem poetyckim. Chociaż niektóre wiersze sprawiają wrażenie przegadanych to jednak każde słowo jest dobrze wyważone i we właściwym miejscu. Zenon Dytko jest świetnym obserwatorem otaczającego go środowiska i potrafi obrazowo przekazać czytelnikowi swoje spostrzeżenia. Nie bawi się zakamuflowanymi metaforami lech zrozumiale wytyka swoje i cudze wady oraz ludzkie słabości. Każdy wiersz to osobna historia życia społecznego. Swoimi spostrzeżeniami zmusza czytelnika do refleksji nad jestestwem swojego codziennego postępowania.

            Wyczuwamy pewien sarkazm, ironię i prześmiewczość zaobserwowanych scen. Czytelnik próbuje utożsamiać się z podmiotem lirycznym lub odrzuca bo niby go niedotyczy.  A jednak wywoływany w wierszach niepokój kiełkuje i nie da się przejść obok niego obojętnie.  Co prawda, odrzucamy ludzkie niedoskonałości i zadajemy sobie pytanie, Jak byśmy się zachowali w zaistniałej niewygodnej sytuacji? A może już podobne sceny przeżyliśmy z autopsji. Wszelkie obawy pobudzają do działania by przekuć swoje wady na coś lepszego, doskonalszego. Przecież świat nie jest ani czarny, ani biały i ubarwianie go autor pozostawia czytelnikowi. Najlepszym sposobem jest doskonalenie samego siebie bo  jesteśmy małymi światami a ich zbiór to przestrzeń o którą chodzi. Nawet w snach poecie jawią się koszmary zakratowanych księgań, które ciągle zmieniają swoje miejsca lub zostają zamknięte a książki przeznaczone zostają na przemiał. Ale czy to rzeczywiście sen?

            Poeta nie daje gotowej recepty na naprawianie tego co sami niszczymy swoim destrukcyjnym działaniem, on tylko opowiada o tym co widzi, co go denerwuje, czego się boi, o czym śni, co jest brzydkie, co piękne i co by ewentualnie poprawił.  Nie mówi: zróbcie to, on chce poprawiać siebie, on chce być wolny bez żadnych ograniczeń. Wie jednak, że wolność jest jedną z wartości w życiu człowieka i są jeszcze inne, dające poczucie więzi społecznej i narodowej.

            Zenon Dytko potrafi poetycko filozofować, ma swoje prawdy i półprawdy, łamie zasady lub je scala, nawet zastanawia się nad swoim pisaniem, zadająć mnóstwo pytań, które być może pozostaną bez odpowiedzi.

             

             

            Wierszem zatytułowanym O mojej poezji  zamyka tomik i przytaczam go w całości:

             

            „czy nabyłem własny styl czy moja poezja

            ma swoje niepowtarzalne brzmienie

            jakie uczucia wywołuje jaki nastrój budzi

            jakie ma pole zainteresowań na co

            zwraca uwagę jaka jest jego tematyka

            co jest tłem co drugim a co pierwszym planem

            jakie relacje nawiązuje czy pomaga

            łagodzić stresy czy też stresy powoduje

            zatem czy nie szkodzi zdrowiu czy jest

            intensywna szeroka i bogata w znaczenia

            czy służy życiu czy jest na co dzień

            i od święta czy ma jakieś wymagania

            czy czegoś uczy czy budzi ciekawość

            i chęć dzialnia czy porusza wyobraźnię

            (wewnętrzny rdzeń) pozostawia ślad”

             

            Czyżby Poeta bał się, że jego wiersze i refleksje nie dotrą do czytelnika, i że nie będą zrozumiałe. Może jednak to taka jego kokieteria? Myślę, że nie! Gdyby tak było przestaliby pisać, nawet do szuflady... 

            Polecam ten tomik i zapraszam do lektury by każdy sam mógł zmierzyć się ze swoimi koszmarami.

             

            02.12.2022 

            Jerzy Granowski

            Zenon Dytko

            Wiersze, refleksje, rysunki…

            Wydanie I, stron 48.

            Nakład 160 egz.

            FEDRAA – Mobilna Agencja Reklamy.

            Chorzów: Wrzesień 2022

          • Spotkanie z poezją

          •  

            Poezja dobra na smutek, radość, złość i wszystkie nasze różne  emocje to główna myśl, która przyświecała nam podczas spotkania w czytelni.

            Swoją twórczością poetycką dzielili się uczniowie oraz nasz katecheta p. Rafał Świeca, który swoje wiersze wydał w tomiku. Opowiedział nam również, co inspiruje go do przelania swoich myśli i emocji na papier.

            Podczas spotkania czytaliśmy poezję ulubionych poetów, a na zakończenie wysłuchaliśmy wierszy spopularyzowanych w formie piosenek: A. Mickiewicza „Niepewność”, w wykonaniu M. Grechuty oraz W. Szymborskiej „Nic dwa razy”, którą śpiewa Sanah.

          • Bieg Dwóch Szybów

          • Kolejny raz liczna grupa wolontariuszy z Ligonia pomagała w prawidłowym zabezpieczeniu trasy podczas Biegu Dwóch Szybów organizowanego przez Chorzowskie Stowarzyszenie Biegaczy Długodystansowych „W Ruchu”.

             

          • Już są! Ponad 500 egzemplarzy nowych książek!

          • II Liceum Ogólnokształcące im. J. Ligonia otrzymało w 2022 r. dofinansowanie na realizację zadania w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025” dotyczącego wspierania w latach 2021-2025 organów prowadzących placówki wychowania przedszkolnego, szkoły oraz biblioteki pedagogiczne w zakresie rozwijania zainteresowań dzieci i młodzieży przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych
            i pedagogicznych (Dz.U. z 2021 r poz. 1675).

            Wysokość wsparcia finansowego wynosi 12 000,00 zł , przy wkładzie własnym Miasta Chorzów w wysokości 3 000,00 zł, łączna kwota dotacji wynosi 15 000,00 zł

            #NarodowyProgramRozwojuCzytelnictwa2.0, #MinisterstwoKulturyDziedzictwaNarodowegoiSportu #MinisterstwoEdukacjiiNauki
            #UrządMiastaChorzów

          • Wolność czytania

          •  

            W ramach imprezy Wolność Czytania grupa na szych uczniów wzięła udział w Żywej Bibliotece, gdzie zamiast książek "wypożycza się" człowieka, a czytanie zastępuje rozmowa. Licealiści mogli poznać i porozmawiać z ludźmi, którzy często spotykają się z dyskryminacją oraz uprzedzeniami. "Nie oceniaj książki po okładce" to hasło przyświecające idei Żywej Biblioteki, która ma być lekcją akceptacji, tolerancji i walką ze stereotypami.

          • Narodowe czytanie

          • W ramach tegorocznej edycji Narodowego Czytania uczniowie naszej szkoły mogli posłuchać Ballad i
            romansów Adama Mickiewicza.
            Akcja organizowana jest pod patronatem Prezydenta RP od 2012 roku. W tym roku, w dwusetną rocznicę
            pierwszego wydania zbioru poezji Adama Mickiewicza, który zapoczątkował romantyzm w Polsce,
            lekturą Narodowego Czytania były właśnie utwory naszego narodowego wieszcza.

          • Od minerału do telefonu komórkowego

          • Rola surowców mineralnych we współczesnym świecie", to temat dzisiejszych warsztatów, w których mieli okazję uczestniczyć uczniowie rozszerzający swą wiedzę geograficzną z klas 1b i 2b.

            Spotkanie poprowadził dr inż. Jacek Nowak z Wydziału Górnictwa  Politechniki Śląskiej. Uczniowie z dużym zainteresowaniem wysłuchali informacji o minerałach, skałach oraz ich zastosowaniu, ale największe emocje wywarły okazy, któte można było nie tylko zobaczyć, ale także dotknąć, powąchać, czy zarysować. 

            Dziękujemy za niezspomniane wrażenia.

          • Żywa lekcja geografii czyli zajęcia w Muzeum Górnośląskim w Bytomiu…

          • 03 czerwca br. młodzież klas 3 realizująca geografię w zakresie rozszerzonym miała okazję uczestniczyć w lekcjach muzealnych. Podczas tych zajęć uczniowie Ligonia zostali oprowadzeni po wystawach „Z życia ludu śląskiego XIX-XX wieku” oraz „Przyroda Górnego Śląska”.

            Pracownicy Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu „realizując lekcje muzealne starali się, aby poważne zagadnienia naukowe związane z przyrodą czy etnografią przekazane były w przystępny sposób. Pod pretekstem np. poznania śląskich demonów, odkrywali prawdy kierujące ludzkim życiem aktualne zarówno dziś, jak i w czasach naszych przodków”. Natomiast wystawa dotycząca fauny i flory Górnego Śląska przybliżyła zagadnienia związane z bioróżnorodnością naszego regionu, zwierzęce zachowania  i kwestie szeroko pojętej ekologii.

            Trafny dobór metod przekazu, rozległa wiedza i świetny kontakt przewodników z uczniami sprawiły, że był to świetnie spędzony czas!

          • Konkurs fotograficzny „NA TROPIE WIOSNY”

          • 26 maja 2022 r. odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu fotograficznego „Na tropie wiosny” połączone z ogłoszeniem wyników i wręczeniem nagród.  Nad imprezą patronat sprawował Prezydent Miasta Chorzów oraz Komisja Fotografii Krajoznawczej przy PTTK Chorzów, której przedstawiciele zasiedli w jury.

            Do konkursu zgłoszono 53 prace. Zdjęcia zostały ocenione w dwóch kategoriach:

            - klasy VI-VIII szkoły podstawowej,

            - szkoły ponadpodstawowe i ponadgimnazjalne.

             

            Jury - pod przewodnictwem p. Czesława Polańskiego - przyznało I, II, III miejsce oraz wyróżnienia w każdej z kategorii:

             

            I miejsce: Arkadiusz Zielonka,  Szkoła Podstawowa nr 22 im. K. Miarki

            II miejsce: Marek Ślązok, Szkoła Podstawowa nr 17 im. Jana Pawła II

            III miejsce: Igor Szczypior, Szkoła Podstawowa nr 39 im. J. Lompy

            Wyróżnienie: Daria Mikhalat, Szkoła Podstawowa nr 22 im. K. Miarki

            Wyróżnienie: Jakub Imiołczyk, Szkoła Podstawowa przy Zespole Szkół SRKAK

             

            I miejsce: Daria Hadryś,  III Liceum Ogólnokształcące im. S. Batorego

            II miejsce: Piotr Baszczak, Technikum Mechaniczno-Elektryczne im. N. Tesli

            III miejsce: Weronika Ledwoń, II Liceum Ogólnokształcące im. J. Ligonia

            Wyróżnienie: Marta Klimek, III Liceum Ogólnokształcące im. S. Batorego

             

            Laureatom gratulacje złożyli Dyrektor II LO im. J. Ligonia w Chorzowie – p. Grażyna Widera oraz Przewodniczący jury konkursu - p. Czesław Polański. Rozdaniu nagród towarzyszyła wystawa nadesłanych prac. Po uroczystości uczestnicy mieli okazję indywidualnie porozmawiać z jurorem na temat swoich konkursowych prac oraz uzyskać wskazówki w kwestii doskonalenia własnego warsztatu pracy i tajników fotografowania.

             

            W imieniu organizatorów dziękujemy za zainteresowanie przedsięwzięciem i już dziś zapraszamy do kolejnej edycji konkursu:

            mgr Anna Gliga

            mgr Ewa Łubkowska-Baszczak

          • Na tropie wiosny

          • 16 maja odbyło się spotkanie jurorów w konkursie fotograficznym "Na tropie wiosny".

            Jury wyłoniło najlepsze prace.

            Nazwiska autorów wyróżnionych prac poznamy w czwartek 26 maja br. o godz. 14.00, w trakcie finału konkursu. Zapraszamy na wystawę prac oraz uroczystość wręczenia dyplomów i nagród zwycięzcom.

          • Wyniki konkursu plastycznego „Francja w moich oczach – zabierz mnie do Francji”

          • Wyniki konkursu plastycznego „Francja w moich oczach – zabierz mnie do Francji”

            Grand Prix

            Alicja Karkus SP nr 21

            Opiekun: mgr Joanna Nawrocka

            1 miejsce:

            Daria Kobeliatska SP nr 13

            Opiekun mgr Beata Jakubczyk

            2 miejsce

            Martyna Kozłowska SP nr 1

            Opiekun mgr Aleksandra Rabsztyn

            3 miejsce:

            Aleksandra Niemiec SP.nr 13

            Opiekun mgr Beata Jakubczyk

            Wyróżnienia:

            Nicola Kuklicz SP nr 1

            Opiekun mgr Aleksandra Rabsztyn

            Alicja Rak SP nr 10

            Opiekun mgr Justyna Kenig

             

            Gratulujemy i dziękujemy za udział w konkursie .

            Zapraszamy laureatów wraz z opiekunami na uroczystość wręczenia nagród w dniu 27 kwietnia 2022 roku o godzinie 12.00 do II LO im.J.Ligonia w Chorzowie ul. 3 Maja 22.

          • Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

          • Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

            W ramach obchodów Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich uczniowie klas pierwszych odwiedzili Pedagogiczną Bibliotekę Wojewódzką w Katowicach Filię w Chorzowie, gdzie zapoznali się z księgozbiorem biblioteki, a także pozyskali informacje na temat ochrony własności intelektualnej.

            Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, czyli doroczne święto organizowane przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich obchodzone 23 kwietnia.

          • Konkurs "General Knowledge Quiz'.

          • W dniu 25 kwietnia 2022 r. w naszej szkole gościliśmy uczniów klas ósmych chorzowskich szkół, którzy wzięli udział w kolejnej edycji konkursu z j. angielskiego "General Knowledge Quiz'.

            Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę w formie intelektualnej zabawy przed egzaminem ósmoklasisty.

            Zdobywcami pierwszych trzech miejsc zostali:

            1. Mateusz G. SP 24

            2. Kacper D. SP1

            3. Antoni L. SP 12

            Zwycięzcom gratulujemy !

          • Dzień Przedsiębiorczości

          • Uczniowie klasy 2a i 3b, wzięli udział w tegorocznej, 19 już edycji projektu „Dzień Przedsiębiorczości”. 

             

            Poprzez udział w programie uczniowie mieli możliwość:

            odbycia jednodniowej wizyty w wybranym miejscu pracy, zweryfikowania swoich wyobrażeń o wymarzonym zawodzie, pozyskania informacji o wykształceniu, umiejętnościach czy predyspozycjach niezbędnych do wykonywania danego zawodu, doświadczenia związku pomiędzy wykształceniem a karierą zawodową, zapoznania się z organizacją i zarządzaniem firmą.

            Dziękujemy za poświęcony czas i podzielenie się swoją wiedzą Straży Miejskiej w Chorzowie, firmie Jowix-Triomet ze Świętochłowic oraz Przychodni weterynaryjnej z Chorzowa. 

            Młodzieży życzymy trafnych wyborów ścieżki zawodowej.

    • Kontakty

      • II Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Ligonia w Chorzowie
      • tel: 32 2411 711 tel: 512338861 fax: 32 2411 719
      • ul. 3 Maja 22 41-500 Chorzów Poland
      • NIP: 627 172 25 53
      • RSPO: 29883
      • Na podstawie art. 37.7 RODO informuję, że Inspektorem ochrony danych (IOD) jest Pan Zdzisław Korzuch kontakt: biuro@bitprotect.pl
    • Logowanie